måndag 18 mars 2013

Jag duschar i klädkammaren


Att fixa badrum i ett gammalt hus är aldrig enkelt - jag ville inte förstöra hallen och då var en klädkammare under trappan till övervåningen den enda lösningen. På så sätt kunde hallens ursprungliga utseende behållas.  

Klädkammaren var mörk och först trodde jag att det skulle bli för litet. Men genom att begränsa inredningen så mycket som möjligt känns det större. Det enda vi gjorde var att sätta in ett fönster som tillverkades i snickeriet. Vi delade av klädkammaren med en vägg och längst in under trappan finns plats för förvaring. På så sätt behöver man inte ha så mycket prylar i dusch-rummet. Jag tycker om att ha det enkelt och funktionellt i ett badrum, och därför går det inte så mycket i gammal stil utom lampan som jag hittade på Nacka Byggnadsvård. Jag valde enkelt vitt kakel, vita bräder i det sluttande taket med några spottar och svart på golvet med små rutor och golvvärme.

Dusch-hörnan placerades i ett av hörnen där det är som högst i tak. Och med en handuks-tork, ett högt skåp och en spegel är inredningen komplett. Det fungerar jättebra och hallen kunde bevaras.
Bakom dörren rakt fram finns toaletten som jag skrivit om tidigare och till höger dusch-rummet. I hallen fick vi komplettera med lite platsbyggd inredning som jag kommer att berätta om senare.
Men nu måste jag säga att jag är lite trött på bild-redigeraren. VARFÖR kan jag bara ändra storlek på de två första bilderna jag lägger in men inte på resten?????????  Det ser ju löjligt ut med den smala bilden sist!!
Ja nu har jag fått nog för idag. Bäst att publicera innan allt försvinner - sånt har hänt. Och snöar gör det!!
Ha det bra kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar